WSTĘP
Szkoła Podstawowa nr 12 im. św. Łukasza w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić
dostępność swojej strony internetowej https://sp12rudaslaska.pl/ zgodnie
z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Decyzją
wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą
wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych
aplikacji organów sektora publicznego.
Oświadczenie
w sprawie dostępności ma zastosowanie
do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 12 im. św. Łukasza
w Rudzie Śląskiej.
Data publikacji strony internetowej: 2021-04-19
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-01
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-01
STATUS POD
WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Zgodnie
z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla
osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. poz. 858)
strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych.
Wymagania,
które nie zostały spełnione:
·
elementy graficzne nie mają przypisanego poprawnego opisu alternatywnego,
·
pliki PDF,
DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich
plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
·
serwis
zawiera dokumenty PDF, które są skanami dokumentów.
·
W miarę
możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań, by nowe
dokumenty przygotowywane były poprawnie.
INFORMACJE
DODATKOWE – STRONA POSIADA:
Narzędzie
ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po
witrynie) a w nim:
· podwyższony kontrast
· możliwość powiększenia liter
· podświetlane linki
· skala szarości
· jasne tło
Na stronie
internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
DATA SPORZĄDZENIA
DEKLARACJI:
Deklaracje sporządzono dnia: 2021-04-19
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-01
Deklarację
sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.
KONTAKT I
INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie
dostępności: Małgorzata Klimek e-mail: pracownia.komputerowa.nr3@gmail.com, można skontaktować się z sekretariatem szkoły: e-mail: szkolazycia@poczta.onet.pl lub pod numerem telefonu: 032 340-00-10
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej
oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA
WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności
cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu
dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie
zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby
zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację
mobilną chodzi oraz o sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza
potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później
niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli
dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie
możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia
wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest
możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia
dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie
może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub
aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do
Rzecznika Praw Obywatelskich
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ
ARCHITEKTONICZNA
·
Do budynku szkoły
prowadzą dwa wejścia. Od strony osiedla Paderewskiego
(wejście główne). Drzwi otwierane ręcznie, dostosowane dla osób z
niepełnosprawnością ruchową. Nad wejściami nie ma głośników systemu
naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące Drugie wejście
(wejście dla grup przedszkolnych) od strony ul. Sygietyńskiego. Drzwi otwierane
ręcznie. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo
osoby niewidome i słabowidzące
·
Parter
budynku i piętro jest całkowicie dostępne
dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
·
Na terenie szkoły
znajdują się miejsca parkingowe
·
Korytarze w całym
budynku są szerokie, schody oznakowane przy użyciu taśmy czarno-żółtej.
·
W budynku jest
winda przystosowana do osób niepełnosprawnych bez komunikatora głosowego oraz oznaczenia
w alfabecie Braille’a.
·
W budynku są
dostępne toalety dla osób niepełnosprawnych, oznaczone piktogramem
informacyjnym.
·
Osobami
oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy
portierni.
·
Do szkoły może
wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
·
W szkole nie ma
możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
·
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie
Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących.