DEKLARACJA DOSTEPNOŚCI

 

WSTĘP

Szkoła Podstawowa nr 12 im. św. Łukasza  w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej  https://sp12rudaslaska.pl/ zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego. 

Oświadczenie w  sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 12 im. św. Łukasza w Rudzie Śląskiej.

 

Data publikacji strony internetowej: 2021-04-19

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-01

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-01

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Zgodnie z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. poz. 858) strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 

 

Wymagania, które nie zostały spełnione:

·        elementy graficzne nie mają  przypisanego poprawnego opisu alternatywnego,

·        pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.

·        serwis zawiera dokumenty PDF, które są skanami dokumentów.

·        W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań, by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.

 

 

INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:

Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:

·       podwyższony kontrast

·       możliwość powiększenia liter

·       podświetlane linki

·       skala szarości

·       jasne tło

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje  sporządzono dnia: 2021-04-19

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-01

 Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-01

Deklarację  sporządzono na  podstawie samooceny przeprowadzonej przez  podmiot publiczny.

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Małgorzata Klimek e-mail: pracownia.komputerowa.nr3@gmail.com, można  skontaktować się z sekretariatem szkoły: e-mail: szkolazycia@poczta.onet.pl  lub pod numerem telefonu: 032 340-00-10
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz o sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

 

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

·        Do budynku szkoły prowadzą   dwa wejścia. Od strony osiedla Paderewskiego (wejście główne). Drzwi otwierane ręcznie, dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące Drugie wejście (wejście dla grup przedszkolnych) od strony ul. Sygietyńskiego. Drzwi otwierane ręcznie. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące

·        Parter budynku i piętro jest całkowicie dostępne  dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

·        Na terenie szkoły znajdują się miejsca parkingowe

·        Korytarze w całym budynku są szerokie, schody oznakowane przy użyciu taśmy czarno-żółtej.

·        W budynku jest winda przystosowana do osób niepełnosprawnych bez komunikatora głosowego oraz oznaczenia w alfabecie Braille’a.

·        W budynku są dostępne toalety dla osób niepełnosprawnych, oznaczone piktogramem informacyjnym.

·        Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy portierni.

·        Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

·        W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

·        W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących.